OTWARCIE 2019

>

WYNAJEM POWIERZCHNI

+48 (22) 653 46 20

www.boig.pl

boig

Black Friday staje się tradycją nad Wisłą

Listopad 23, 2018

Black Friday staje się tradycją nad Wisłą

Czarny piątek, czyli święto wyprzedażowe pochodzące z USA to wyjątkowa okazja zarówno dla miłośników promocji jak i dla zarządców obiektów handlowych. Ponad połowa konsumentów kupuje w tym dniu więcej niż było to zaplanowane.

Przedświąteczne zakupy wiążą się ze zwiększonymi wydatkami, nic więc dziwnego, że szukamy okazji, aby zaoszczędzić. Większość osób, które korzystają z czarnopiątkowych promocji robi to z myślą o zbliżających się Świętach Bożonarodzeniowych (ponad 65%). Według prognoz statystyczny łowca okazji nad Wisłą wyda w tym roku 645 zł, najchętniej na ubrania.

Amerykańskie święto na rodzimym rynku

Tradycja rodem ze Stanów Zjednoczonych została zaadaptowana do polskich warunków i od 2013 roku wpisała się w świadomość rodzimego konsumenta. Po 5 latach już 95 proc. Polaków zna Black Friday, a wzrost sprzedaży produktów w ten dzień wynosi niemal 600 proc. Nie możemy jednak porównywać się ze Stanami Zjednoczonymi, gdzie część sklepów jest czynna całą dobę, przeceny sięgają 90 proc. a pracodawcy dają z tej okazji dzień wolny. W Polsce promocje nie są aż tak wysokie, ale znane marki często decydują się na przedłużenie okresu wyprzedażowego na cały weekend, co sprzyja zwiększeniu odwiedzalności i obrotów.

A jak wygląda sytuacja w obiektach, które posiadają przeceniony asortyment cały rok? Otóż outlety również oferują atrakcyjne promocje i notują rekordowe wyniki odwiedzalności. Dla klientów oznacza to promocje sięgające nawet 80 proc.

Mimo, że centra wyprzedażowe oferują swoim klientom atrakcyjne promocje przez cały rok, – Black Friday jest doskonałą okazją, aby skorzystać z podwójnych obniżek. Obiekty o charakterze mixed-use, łączące oferty tradycyjne i wyprzedażowe, mają w tym względzie znacznie większe pole manewru dzięki możliwości obniżenia zarówno regularnych cen jak i dodatkowych promocji na asortyment outletowy. Oferta tego typu przyciąga różne grupy konsumentów i skłania do większych, spontanicznych zakupów. Projektem łączącym handel tradycyjny z ofertą wyprzedażową będzie powstający w miejsce dotychczasowej Galerii Rumia obiekt Pomerania Outlet, który zostanie dodatkowo wzbogacony o sektor rozrywkowy i gastronomiczny, aby zapewnić konsumentom jeszcze więcej pozytywnych doznań – komentuje Izabella Wiszniewska – Oraczewska, członek zarządu DNB Asset Holdco Sp. z.o.o.

Obiekt, którego otwarcie w nowej odsłonie planowane jest na koniec 2019 roku, położony jest w sercu 50-tysięcznej Rumii, przy głównej drodze prowadzącej z Trójmiasta nad polskie morze. Po zmianie Galerii Rumia w centrum Pomerania Outlet, na trzech kondygnacjach i ponad 16 700 mkw. zaplanowano 80 lokali handlowo – usługowych, strefę restauracyjną i rozrywkową. Istniejąca oferta rekreacyjno-rozrywkowa z pięciosalowym kinem i klubem fitness oraz sklepy pozwalające na codzienne wygodne zakupy, wśród których znajdują się m.in. Biedronka, Empik, Jysk, Rossmann, Pepco i KiK zostanie uzupełniona i poszerzona o salony innych rozpoznawalnych marek. Połowę centrum stanowić będzie strefa outletowa, która oparta zostanie na reorganizacji salonów części obecnych najemców oraz wprowadzeniu nowych marek. Ostatnią kondygnację zajmie strefa rozrywkowa. Do dyspozycji klientów będzie także parking z 460 miejscami. Inwestycja realizowana jest przez DNB Assets Holdco Sp. z.o.o. Za komercjalizację odpowiada wiodący specjalista w zakresie rynku outletowego w Polsce spółka The Blue Ocean Investment Group.



Realizacja : AUCH