OTWARCIE 2019

>

WYNAJEM POWIERZCHNI

+48 (22) 653 46 20

www.boig.pl

boig

BOIG z nowym projektem outletowym

Lipiec 26, 2018

BOIG z nowym projektem outletowym

Tempo przyrostu nowej powierzchni handlowej w Polsce spowalnia. Całkowita podaż w 2017 roku wyniosła 426 tys. mkw. Jest to wartość o 9 proc. niższa od wartości podaży poprzedniego roku i aż o 25 proc. niższa od średniej z poprzednich pięciu lat[1]. Na rynku kontynuowany jest trend związany z modernizacją, przebudowami i rozbudowami istniejących obiektów. Ożywienie widać natomiast na rynku centrów wyprzedażowych.

Coraz bardziej nasycony rynek tradycyjnych centrów handlowych powoduje, że inwestorzy poszukują innych, alternatywnych formatów, w tym centrów wyprzedażowych. Obecnie mamy w Polsce 14 takich obiektów o sumarycznej powierzchni najmu 243 tys. mkw., a otwarcie kolejnych pięciu zaplanowano w ciągu 2-3 lat[2].

Od kilku lat na rynku nieruchomości mamy do czynienia z projektami typu mixed-use, z rozbudowanymi funkcjami komplementarnymi convenience i entertainment.  Takich inwestycji jest w kraju coraz więcej i ten trend będzie kontynuowany. Takie skrojone na miarę potrzeb lokalnej społeczności obiekty odpowiadają na coraz większe wymagania klientów, to także atrakcyjny kanał sprzedaży dla najemcówmówi Radosław Gadomski, Commercial Director w The Blue Ocean Investment Group (BOIG).

Przebieg komercjalizacji obiektów outletowych z naszego portfolio pokazuje również rosnący obecnie potencjał nabywczy tego typu projektów oraz potwierdza, że z sukcesem zadomowiły się one w naszym kraju. W planach jest budowa kolejnych nowych centrów wyprzedażowych w całej Polscedodaje R. Gadomski.

Pomerania outlet

Najnowszym projektem w portfolio BOIG, specjalisty w zakresie komercjalizacji rynku outletowego w Polsce, jest Pomerania Outlet – powstający w ramach rewitalizacji Galerii Rumia. Swoim zasięgiem obiekt obejmie 2,4 mln mieszkańców województwa pomorskiego. Taka skala rynku czyni go niezwykle atrakcyjnym dla najemców.

Projekt Pomerania Outlet zakłada przemodelowanie obecnej architektury obiektu. Istniejąca oferta sklepów typu convenience z lokalami m.in. Biedronka, Empik, Jysk, Rossmann, Pepco i KiK zostanie uzupełniona i dostosowana do trendów rynkowych i oczekiwań konsumentów oraz poszerzona o salony innych rozpoznawalnych marek funkcjonujących już na polskim rynku, a także nowych dopiero wkraczających do Polski sieci handlowych. Część outletowa oparta zostanie na reorganizacji salonów części obecnych najemców oraz wprowadzeniu nowych, polskich i światowych marek modowych oraz sportowych.

Udział najemców z sektora „entertainment” i Food & Beverage w całkowitej powierzchni handlowej najlepszych obiektów sięga już nawet 20 proc.[3] Również w centrach wyprzedażowych na znaczeniu zyskują strefa wypoczynku i rozrywki oraz oferta gastronomiczna.

Centra wyprzedażowe w przyszłości czekają rozbudowy o funkcje zdolne dodatkowo przyciągnąć konsumentów. W zależności od lokalizacji i specyfiki rynku będą to restauracje, kina lub inne funkcje uzupełniające. W Pomerania Outlet obok części outletowej znajdzie się również rozbudowana oferta rozrywkowa na czele z istniejącym pięciosalowym Multikinem i klubem fitness Calypso. Obecnie prowadzimy działania mające na celu poszerzenie oferty rozrywkowej obiektudodaje Radosław Gadomski, Commercial Director w The Blue Ocean Investment Group (BOIG).

Pomerania Outlet (obecnie Galeria Rumia) zlokalizowany będzie w sercu 50-tysięcznej Rumii, przy głównej drodze prowadzącej z Trójmiasta nad polskie morze, blisko stacji SKM oraz przystanków autobusowych komunikacji trójmiejskiej. Na ponad 16,7 tys. mkw. znajdzie się 80 lokali handlowo- usługowych. Do dyspozycji klientów będzie także parking z miejscami dla 460 samochodów.

Województwo pomorskie zamieszkuje 2,4 mln mieszkańców, a co roku odwiedza je aż 9 mln turystów. Pomerania Outlet swoim zasięgiem odziaływania obejmie całe Pomorze. Jedyny dotąd obiekt wyprzedażowy w regionie jest oddalony aż o 40 km i ponad 40 minut drogi od Pomerania Outlet.

Inwestycja realizowana jest przez DNB Assets Holdco Sp. z.o.o. Otwarcie obiektu w nowej odsłonie zaplanowane jest na IV kwartał 2019 r.

Pomerania Outlet zostanie zaprezentowany podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2018 CEE Exhibition & Conference. na stoisku BOIG.

[1] Źródło: Raport: Retail Space Tracker, Cresa Polska

[2] Powstające obiekty: Silesia Outlet Gliwice, Galeria Plaza Kraków, Outlet Center Bydgoszcz, Metropolitan Outlet Bydgoszcz, Outlet Toruń (Źródło: Raport: Polowanie na okazje, Colliers International)

[3] Źródło: MARKETBEAT: Rynek powierzchni handlowych w Polsce, Cushman & Wakefield